fredag, februari 08, 2013

hard times soft times

och åter igen kom ett veckoslut. helg igen. helt ärligt vet jag inte vad jag gör om dagarna. man blundar och vaknar igen. en ny helg. eller vecka om man så vill. mina humörsvängningar vet inga gränser. ibland känns det som att livet leker men ibland bränner känslorna inombords. de känslorna jag egentligen inte orkar med längre. de som jag hoppades skulle blekna med tiden. just nu ter sig allt praktiskt övermäktigt. bestämma frågeställning till uppsatsen, fixa trådlöst internet till de nya inneboende (som jag ska berätta mer om snart) som sen inte funkar på min egen dator, fixa nytt mobilabonnemang, ny telefon, nu även ny dator kanske? pausa/säga upp allt gammalt. och jag som står ensam. att ta ansvar för fakturor, tänka på uppsägningstid, bindningstid och mer därtill. hur ska jag veta vad jag gör om 24 månader? ibland önskar jag att jag inte var vuxen. att jag inte var ensam i allt. att jag inte alltid måste vara den som förväntas vara stark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar