torsdag, november 29, 2012

det maniska

jag har en tendens att gå in i något så att det nästan slår över. som med träningen till exempel. jag kan inte göra det lagom. nä, istället fullt ös med hård träning fyra dagar i veckan och väldigt nyttig kost till det. jag har tackat nej till vissa sociala saker för att jag hellre vill träna. nu verkar det ha hunnit ifatt mig. har de två senaste två  veckorna haft ont i mina knän. det har inte känts så mycket när jag tränat men desto mer senare. nu hoppar jag över träningen två gånger denna veckan. så att det "bara" blir träning två gånger. det värsta är att jag mår dåligt över att jag inte kan träna. o vad ska jag göra med all tid? detta maniska tänket kommer fram när jag minst anar det. jag kan aldrig nöja mig med att göra något lite..då ser jag det som ett misslyckande. tack gode gud att jag tröttnar på saker efter ett tag annars hade jag inte haft tid till något annat. tänk er det maniska gällande träning, surdegsbröd, pyssel, städning, vegetarisk kost, julklappsinslagning, etc. etc. ja, you get the picture... får ta en kopp te till istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar