onsdag, maj 22, 2013

fear of missing out; från syrén till rapsfält (österlen i mitt hjärta)

 
nä jag är inte färdig med uppsatsen. men jag pausar hjärnan lite. ju äldre jag blir ju snabbare går tiden. speciellt på våren när så mycket händer verkar det som.det finns alltid något man missar. maj och juni är ju de mest händelserika månaderna med helgdagar, examensfester,  födelsedagar och allt där emellan. plus att naturen är helt underbar just nu. och jag missar den! men jag sprang igår. i regnet. precis som att himlen förstod hur jag tänkte. det var bara så skönt! och syrénen blommar. min favoritblomma på försommaren. doften får mig alltid att tänka på skolavslutningar. avslut på något gammalt. att det är dags att gå vidare. mot något nytt. men mest av allt saknar jag långa promenader i skymningen längs havet. och rapsfälten som verkar vara oändliga. åh intensiva gula rapsfält. jag behöver dem. jag ska skänka dem uppskattning i helgen. tack gode gud. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar