måndag, april 08, 2013

att vara privilegierad men ändå så missnöjd

jag försöker planera mina dagar på bästa sätt. med tidsscheman, att göra-listor och stoppur. det går så där kan jag säga. att skriva uppsats under en termins tid tar verkligen knäcken på en. nu tror ni kanske att det är ett enda långt lov i och med att man inte har några schemalagda föreläsningar. men där tror ni fel. så fort jag öppnar mina ljusblå på morgonen är det uppsatsen jag tänker på. det är också det sista jag tänker på när jag somnar. när jag äter, när jag diskar, städar, duschar. ja, ni förstår. jag önskar verkligen att jag blir färdig till inlämningen i maj. jag försöker blicka framåt. ooh va tråkigt det är! om det inte vore för att jag behövde uppsatsen för att få ut min examen skulle jag strunta i det. men i allt detta gnäll finns det en ljuspunkt. tänk va privilegierad jag är som får chansen att utbilda mig. jag är född in i ett samhälle där jag får en chans till utbildning. en chans till mer kunskap, ett bredare perspektiv på livet. äsch, tror att jag ska gå o läsa en akademisk rapport till nu...
 
kaffepaus klockan tre varje dag. hej rutiner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar