lördag, april 24, 2010

solen skiner även på de fattiga

idag är det underbart väder. att vara 21 år och vakna halv sju en lördagmorgon känns som otippat och då jag sedan blir lite purken över att man missar melodikrysset för att man är på loppis gör situationen så mycket mer speciell. jag tror givetvis inte att jag är unik, många ungdomar väljer bort att gå ut o supa fyra dagar i veckan och sen sova bort halva dagen efter det men för min del känns det som sagt lite annorlunda. på loppisen kom jag hem med några roliga saker. mest nöjd är jag över pusslet och Billie Holliday LP:n som nu ligger på och skapar en sån skön stämning som bara en LP-spelare med lite glad jazz kan göra en lördagsförmiddag. roligt med gamla etiketter också. skivan har en gång i tiden kostat 39, 75 på extrapris.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar