söndag, september 01, 2013

turbulens är det rätta ordet

 herregud. den senaste 1,5 månaden har det hänt otroligt mycket i mitt liv. därav det uteblivna bloggandet. jag trodde aldrig att något kunde ta så mycket tid av mitt liv och min tankeverksamhet att jag inte skulle ha tid eller lust att sitta vid datorn eller blogga. men det är vad som har hänt. efter ett turbulent år mår jag för första gången riktigt bra och ser ljust på livet. som ni kanske förstår har dessa känslor ofta med kärlek att göra. så även denna gång. jag försökte ignorera mina känslor och förneka det för mig själv ett bra tag men till slut gick det inte att bortse ifrån. jag har träffat någon, någon som uppskattar mig och som ler mer hela ansiktet så fort han tittar på mig. jag ville verkligen inte träffa någon, kände att det kunde vara bra att va själv ett tag. det har jag i och för sig varit också men tänkte att jag bara skulle tänka på mig själv och göra vad jag vill. det har inte förändrats, tvärtom, jag har valt att gå in i detta trots att jag ska resa iväg. en resa som jag inte har berättat för er om än. den resan och det kapitlet förtjänar ett eget inlägg. det jag har lärt mig är att det aldrig blir som man tänker sig. ens planer kan omkullkastas på en sekund och just nu låter jag det bara hända och det känns oerhört skönt. skönt att inte vara den som styr och strukturerar och planerar stup i kvarten. visst finns det frågetecken men inga som inte kan tas om hand.
jag tänkte att ni ville veta.
men det går bra nu.

4 kommentarer:

  1. Skönt att höra att du har landat med landstället ute,buklandning kan funka men för det mesta så skiter det sig.dessutom är det fan så mycket lättare att lyfta för nästa flight.Många varma kramar från en gammal flygtekniker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du! Jag har nog redan hoppat på nästa flight upp!

      Radera
  2. Har hoppat in här då och då för att se om du skrivit nåt - icke. Men nu äntligen!! Ett glädjande inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh va fint av dig! Så glad jag blir! Ja, det har tagit ett tag att hitta ut och landa på rätt köl men nu så! Förhoppningsvis kommer det lite fler inlägg nu men annars kan du hitta mig på Instagram. Det är där jag håller till för det mest nu för tiden. ettsvenssonliv heter jag där med.

      Radera