måndag, februari 13, 2012

fina fisken, var det någon som sade närproducerat?

i lördags gick vi i eftermiddagssolen till hoddorna och köpte fin torsk. jag vet vad några tänker, torsk är inte bra. men jag hoppas och tror att denna torsk är bra fiskad. oerhört nära och inte många timmar innan den hamnade i vår påse. precis som det ska vara alltså. måste jag säga att det blev supergott med stekt torsk öst med redigt smör till middag? nä trodde väl det..jag kan ärligt säga att efter en fin bit varmrökt lax är detta den godaste fiskrätten jag ätit i hela mitt liv. lite beröm till kocken också, mig själv då vill säga... att vi stod och småsnackade med fiskaren som fiskat torsken är ännu ett plus! och i går gick vi och köpte bröd i ett riktigt bageri. självklart kunde vi köpt torsk och bröd i mataffären men är det något jag kan rekommendera är det att stödja lokala enskilda företagare. närodlat och närproducerat, tål att sägas igen. och där med basta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar