lördag, november 19, 2011

så va ska ni göra?

jo, det här med julen. en gång för alla, den är inte i oktober!! men näringsidkarna verkar tro det. jag älskar julen men nån måtta får det vara. 1 december, eller 1:a advent, är startpunkten enligt min mening. men nu har jag något att bekänna. jag kunde inte hålla mig längre. köpta pepparkakor (en synd som för övrigt borde straffas med spöstraff i vår familj) och glögg har inmundigats. på ren trots tryckte jag i mig fem-sex stycken när jag kom hem från affären. så va ska ni göra? julmusten står på balkongen men den är oöppnad. det tar liksom emot. men snart. snart. lussebullar kommer att bakas nästa helg. så att ni vet. inga normer ska få hindra mig från att äta och dricka vad jag vill när jag vill. så det så. ett riktigt "håll-käften"argument så här på lördagseftermiddagen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar