måndag, januari 17, 2011

förändring av livsstil tar form

eftersom det var min första officiella dag som arbetssökande har jag funderat på att förändra andra saker också. prio ett är verkligen mitt sockerberoende. jag har liksom under rätt så exakt hela mitt liv byggt upp, eller har genetiskt, ett oerhört sug efter sötsaker. jag gillar allt ifrån sånt där konstigt segt godis med massa färgämnen i till kakor till glass. mitt kontinuerliga inmundigande av denna föda har resulterat i att jag mår dåligt om jag inte får socker. jag ska nu helhjärtat ge det ett försök att arbeta bort detta beroende och vad passar bättre än att börja idag? det är inte bara sockerberoendet som ska bearbetas utan mitt mål är också att få en bättre livsstil med motion som förhoppningsvis resulterar i en bättre hälsa. inte för att jag på något sätt är dålig men mer ork, vilja och livsglädje hade inte varit fel. jag tror att motion och mindre socker och kolhydrater kan råda bot på detta. OBS! detta är inget dåligt nyårslöfte eller en släng av grupptryck så här i tider efter julmat med mera utan ett ärligt försök att göra något bra. det är inte bara jag som ska försöka mig på detta. bland annat ska isabelle göra det i DN under en tid. läs här eller här. jag ser det som motivation.

exempel på ett bättre mellanmål är detta som precis inmundigats. kokta ägg i lass. plus te och en smoothie med endast bär, banan och mjölk. jag känner inget godissug för tillfället. men det kommer. tro mig.

1 kommentar: