torsdag, augusti 05, 2010

otränad i dubbel bemärkelse

gårdagen bestod av en tidig power-walk i det fina vädret. jag ville inte väcka sambon på hans lediga dag och vad gör man när man vaknar 6.55 och ska vara tyst i lägenheten? det verkade som en jättebra idé att gå ut och gå, med facit i hand gillar inte min rygg det. träningsvärken från helvetet är här. kul att jobba hela helgen med det! senare på dagen gick vi till biblioteket där en lunch intogs och jag spelade lite piano som man kan boka där. självklart med hörlurar så att ingen störs! gud va "otränad" jag var! fick ont i fingrarna och det tog tid innan jag kom in i någon rytm. jag är så sugen på att köpa ett elpiano! men var ska jag ha det? visar istället en bild på en nykomling i familjen, en elgitarr på lån i väntan på sambons oinköpta stålsträngade gitarr.


efter biblioteket åts det glass och på kvällen fisk. gott!
dagen avslutades med ett fruktansvärt åskväder där sovrummet lystes upp stup i kvarten.

idag: tvätt, städ och gelékokning; något jag aldrig gjort förr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar